KRTKŮV DORT ZMRZLINA | VEGAN



Ahoj všem!

V dnešním článku bych se s vámi chtěla podělit o recept, který mi v jistým ohledu úplně změnil život. Znáte ten krabicový Krtkův dort od Dr. Oetkera nebo jste si ho někdy pekli celý sami? Já jsem ho jako malá zbožňovala a podle mě jsem nebyla sama. Každopádně jak jsem začala měnit svůj životní styl, nějak jsem na podobné věci přestala mít chuť a postupně na ně i zapomněla. Když jsme ale doma zkoušeli udělat domácí zmrzlinu, nějakou chvíli mi trvalo, než mi došlo, co mi ta chuť připomíná - ano, byl to krtkův dort! A protože jsem z tohohle objevu extrémně nadšená, sepíšu ho i sem, i když to asi hodně z vás zná :D

btw akorát včera jsem byla na pražském vegan pikniku pořádaný Camie a ostatními youtuberky a dokonce se tam objevily tyhle dorty od dvou slečen! Je prostě skvělý, jak se ty ingredience dají nahradit a chuť přitom zůstane téměř k nerozeznání :) Autorky byly Péťa (ig - @youtuberka_petule_veggie) a Alex (ig - @extravegantlex), které tímhle zdravím - fakt se vám to hodně povedlo :)

Budeme potřebovat:

• 2/3 zralé banány
• Konzerva kokosového mléka - ideálně aby převažovala tuhá část nad tekutou
• Kakaové boby
• Případně můžete použít sladidlo jako javorový sirup

Jako první si oloupeme banány a dáme je na noc do mrazáku. Další den je v mixéru rozmixujeme na hladký tuhý krém - pokud bude potřeba, nařeďte to troškou vody. V míse potom pár minut vyšleháme kokosové mléko s lžící rozmixovaných kakaových bobů a následně přidáme i banány. Podle chuti můžeme přidat nějaké sladidlo, ale pokud zvolíte banány zralé, tak si myslím, že už není potřeba.
Hotovou směs skladujeme v mrazáku, kterou každou hodinu promícháme a do takových 4 - 5 hodin můžeme podávat :)



8 komentářů:

  1. ach ako by som si niečo presne takéto dala :D škoda tej mojej histamínovej intolerancie, ktorá mi zakazuje jesť úplne všetko :(
    Ivana xx
    Truwoman PINK FB page

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá hodně lákavě :) Hned bych si to udělala k večeru pod pergolu :)
    určitě to taky vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja teda vegánka nie som, no vyzerá vynikajúco a hneď by som si ho dala!

    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  4. Máš tu úplně suprové recepty, určitě si nějaké půjčím a vyzkouším :)
    Budu ráda, když se mrkneš ke mě na blog, kdyby se ti líbil, můžeme dát vzájemný odběr?! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥

INSTAGRAM FEED

@lucaastirskaa